Cele mai citite
 


Cum tratam insomnia cu ajutorul alimentelor
joi, 23 iunie 2011   ::   2 Comentarii :: :: Leacuri din batrani, Stiri, Somnul, Ce mancam?, Mancam sanatos, Minte sanatoasa
 

 

Insomnia este o afectiune care se manifesta prin perturbari ale somnului: incapacitatea de a adormi, sau trezirea dupa un scurt episode de somn si inabilitatea de a adormi din nou. Insomnia influenteaza starea psihica, productivitatea, puterea de concentrare. Printre efectele insomniei se numara: iritabilitate, depresie, dezechilibru emotional si probleme ale memoriei.

 

Medicina moderna sustine ca la baza insomniei stau factori precum: stress, anxietate, zgomot sau lumina, apnee, lipsa exercitiilor fizice, consumul de droguri, afectiuni medicale separate (depresie cronica, manii, schizofrenie) sau medicatie. Cofeina, alcoolul, mesele tarzii, toate pot cauza insomnii.
Oamenii care au astfel de problem ear trebuie sa fie foarte active in timpul zilei sis a se duca la culcare foarte obositi.

Din punctual de vedere al medicinei traditionale, insomnia este, de cele mai multe ori, rezultatul dezechilibrului ficatului si al bilei. Acesta este in mod special cazul persoanelor care au probleme cu somnul intre 11 pm si 3 am, cand organismul isi canalizeaza intreaga energie spre aceste doua organe. Prin urmare, conform medicinei chinezesti, orice aliment care ar putea afecta ficatul si bila consumat inainte de culcare va cauza insomnie. Prea multa mancare, aditivii alimentari, conservantii, colorantii artificiali – toate acestea va vor perturba ficatul si bila si va vor tine trezi in timpul noptii.

Alimente care amelioreaza insomnia
Amino acidul triptofan poate ameliora insomnia. Printr-o serie de reactii chimice, acesta creste nivelul de serotonina din creier, care echilibreaza procesele legate de somn din interiorul creierului. Carbohidratii stimuleaza somnul pentru ca pun la dispozitia creierului triptofanul.

Alte remedii pentru insmonie sunt: salata verde, mierea si alimentele ce contin vitamina B. Salata verde contine lectucarium, care induce somnul. Vitamina B faciliteaza relaxarea organismului, ceea ce poate conduce la un somn mai linistit; aceasta poate fi gasita in cereale si in nuci. Mierea, unul din cele mai vechi remedii ale insomniei, poate fi consumata cu o ceasca de apa fierbinte inainte de culcare.

Alimente care contin acesti nutrienti
Triptofanul se gaseste in alimentele care contin proteina. Creveti, scoici, cod, pui si curcan constituie sursele ideale de proteine. Cand selectati sursele de carbohidrati, indreptati-va atentia spre ovaz si hrisca, orz sau orez brun, banana sau cartofi copti. Semintele de floarea soarelui si cele de susan contin, de asemenea, triptofan.

Multe alimente pot perturba somnul, prin urmare, consumati-le pe cele recomandate si evitati mancarurile bogate in grasimi, cofeina, alcool inainte de culcare. Pentru un somn linistit aveti nevoie de o gustare luata cu 4 ore inainte de culcare care sa contina proteine (si implicit triptofan) si cativa carbohidrati (pentru resursele de amino acizi).

Remedii ale insomniei:
·        Alimente bogate in clorofila - zarzavaturi si legume verzi, facute la aburi sau fierte
·        Microalge, precum spirulina
·        Cereale integrale: grau integral, orez brun, ovaz – au un effect calmant si linistitor asupra sistemului nervos si al mintii. Carbohidratii stimuleaza, de asemenea, secretia de serotonina, ceea ce duce la un somn mai linistit
·        Ciuperci
·        Seminte, marar, busuioc
·        Fructe (de ex. lamaia, pentru efectul calmant pe care-l are asupra creierului)
 
Alimente care trebuie evitate (mai ales inainte de culcare):
·        Cafea, ceai verde
·        Alimente picante
·        Cola
·        Ciocolata
·        Tigari (nicotina este un stimulant care cauzeaza cresterea nivelului de andrenalina. Aceasta determina cresterea ratei cardiace, a tensiunii arteriale si hiperactivitate)
·        Alcool (are efect stimulant)
·        Carbohidrati rafinati (acestia sunt secati de vitaminele B)
·        Zahar
·        Aditivi
·        Conservanti
 
Plante aromatice care pot trata insomnia:
·        Muguri de trandafir - contin vitamina C care calmeaza
·        Ceaiul de musetel este un sedative usor. Poate fi amestecat cu hameiul (in parti egale)
·        Valeriana .

 

Articol preluat de pe www.reteteculinare.ro

Notare
Comentarii
de Andrada Nicolaescu
Spirulina este o foarte buna sursa de proteine si, fiind vegetale, sunt mult mai sanatoase decat cele animale. Eu vara mananc oricum putina carne, deci proteinele sunt binevenite si folosesc Herbal Plus Spirulina de la GNC, cu o concentratie de 500 mg. Intr-adevar, unul din beneficii este un somn mai odihnitor.

de alinush
Vitamina C nu calmeaza ci din contra, agita. Lamaia si alte surse de vitamina C trebuie evitate seara la culcare! Fructele crude sunt foarte bune dar daca ai probleme cu somnul mai bine le consumi dimineata, nu in a 2-a parte a zilei.

Apasati aici pentru a trimite un comentariu
Citeste si...
OPINIA NUTRIŢIONISTULUI Remedii alimentare pentru insomnie Insomnia reprezintă incapacitatea unei persoane de a adormi sau de a-şi menţine somnul pe o perioadă de câteva ore şi are cauze multiple: prezenţa unei patologii, viaţa stresantă, consumul excesiv de cofeină sau alcool, regimul de viaţă dezordonat, dependenţa de droguri.
Stresul si Alimentatia Societatea moderna ne ofera foarte multe avantaje, lucruri de care nu ne putem lipsi, insa tot ea ne ofera foarte multe surse de stres, care mai devreme sau mai tarziu isi vor arata efectele negative, transformandu-ne in "persoane stresate".
Diete cu efect antiinflamator Notiunea de dieta cu efecte antiinflamatorii e bazata pe un concept simplu: poarta acest nume acele diete axate pe anumite alimente ce sunt recunoscute pentru abilitatile lor de a diminua inflamatiile. Multe din aceste diete cu efecte antiinflamatorii sunt concentrate in jurul unor alimente precum: cereale...
Alimentatie si serotonina impotriva depresiei Noptile lungi si vremea rece ne pot predispune la depresie. Pentru a evita asta, ne putem axa pe o alimentatie care sa sporeasca secretia de serotonina, bogata in carne de curcan, seminte de in, peste, fructe de mare, banane etc.
OPINIA NUTRIŢIONISTULUI Alimentaţia în perioada examenelor Există o strânsă legătură între randamentul cerebral şi calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susţin nutriţioniştii.
OPINIA NUTRIŢIONISTULUI / Nicolae Hâncu: Micul dejun - unul dintre cele mai simple şi eficiente moduri de a mânca sănătos O viaţă sănătoasă înseamnă înainte de toate o alimentaţie sănătoasă, însă pentru a realiza acest lucru trebuie să se ţină cont de cele trei mese principale ale zilei, dintre care cea mai importantă e micul dejun, spun specialiştii nutriţionişti.