Cele mai citite
 


Meditatie
joi, 11 august 2011   ::   0 Comentarii :: :: Stresul, Stiri, Tensiunea arteriala, Diabetul, Depresia, Altfel de medicina, Alergologie si Imunologie
 

 

 

Arta de a relaxa mintea, cunoscuta sub denumirea de meditatie, este o tehnica uimitor de simpla si de incredere, usor de practicat in viata cotidiana, iar de obicei rezultatele recompenseza eforturile. Studiile stiintifice recunosc meditatia ca fiind un tratament deosebit de eficient pentru multe probleme atat fizice, cat si psihologice, provocate de stres si de lipsa de energie. 

Meditatia antrenează mintea să dea deoparte interferentele din exterior - supărări, regrete şi imagini neplăcute care ne trec prin minte pe neaşteptate şi fără niciun motiv. Tehnicile de meditatie pot induce o stare de seninătate, adesea invecinată cu somnul profund. Mintea şi corpul se pot relaxa total şi multi spun că doar 20 de mi-nute de meditatie sunt tot atât de reconfortante ca şi câteva ore de somn.
 
De milenii meditatia este practicată in diferite zone ale lumii. Vechii yogini o descriau ca pe un tonic puternic, care creşte energia, reintinereşte celulele şi intârzie îmbătrânirea. In zilele noastre ştiinta confirmă această credintă. Cercetătorii au descoperit că ea poate ameliora simptome ca hipertensiunea, angina, alergiile, diabetul, durerile de cap cronice şi astmul bronşic; de asemenea, ajută la combaterea dependentei de alcool şi de tigări. Persoanele care practică meditatia au mai putin de-a face cu medicii şi anual petrec mai pu-tine zile in spital. Anxietatea şi depresia scad evident, in timp ce memoria se imbunătăteşte. Meditatia pare să fie o sursă de energie, de optimism şi de relaţii sociale mai bune.
 
Cursuri de meditaţie
Cea mai bună cale de a invăta meditatia este să vă iniscrieti la un curs organizat. Există cursuri pentru diferite tipuri de meditatie. Multi profesori de yoga includ meditatia în activitatea lor, folosind sunetele sau respiratia pentru a obtine concen-trarea. Puteti chiar invăta să psalmodiati - o formă de meditatie sonoră - alegând una dintre mantrele orientale sau una dintre formele occidentale, ca, de exemplu, cântul gregorian creat de călugării medievali.
 
Folosirea meditaţiei la domiciliu
Nimic mai simplu. Găsiti un loc liniştit si călduros in locuintă, unde să nu fiti deranjat. De obicei, cel mai bine este să stati aşezat, in pozitia ce vi se pare cea mai comodă. Puteti sta cu picioarele incrucişate fie direct pe pardoseală, fie pe o pernă tare, groasă de 7 până la 15 cm. Sau poate preferati un scaun cu speteaza dreaptă, tinind mâinile pe genunchi şi tălpile lipite de pardoseala. Nu este recomandabil să meditati in pozitie culcată, deoarece destul de uşor vă poate fura somnul in timpul terapiei.
 
Exerciţiul de bază: Există mai multe forme de a medita. Incercati intâi tehnica de bază, pe care o urmează multă lume. Dacă observati că nu vi se potriveşte, analizati variantele prezentate mai jos.
 
 • Aşezati-vă comod, cu trunchiul în pozitie verticală, fiind alert, dar nu incordat.
• Tineti spatele drept, aliniat cu capul şi gâtul, şi relaxati-vă corpul.
• Respirati regulat şi adânc. Concentrati-vă asupra respiratiei, urmărind intrarea şi ieşirea aerului din plămâni, mişcările de coborâre şi de ridicare a abdomenului în ritmul respiratiei.
• Dacă atentia începe să o ia razna, aduceti-vă gândurile inapoi către respiratie şi mişcările abdomenului.
• Pentru o mai bună concentrare este bine să tineti ochii inchişi.
• Multe persoane găsesc util să repete un anume cuvânt sau sunet, cum ar fi ohm (silaba sacra indiana ohm este folosita adesea in yoga si in alte tehnici orientale de meditatie ca mantra sau sunet pe care sa te concentrezi), cuvântul ebraic shalom (insemnând „pace") sau alt sunet ori expresie având o semnificatie deosebită pentru propria persoană.
• Continuati timp de 20 de minute.
• Reveniti treptat la starea de conştientă normală. Nu vă ridicati brusc în picioare. Deveniti atent la ceea ce vă inconjoară, întindeti-vă incet, ridicati-vă şi faceti câtiva paşi.
 
Cifrele: Aşezat confortabil, numărati rar în minte de la unu la zece, fixându-vă atentia asupra fiecărei cifre. Dacă atentia slăbeşte (şi aşa se va întâmpla!), luati-o de la capăt cu unu.
 
Lumânarea: Aşezati-vă in fata unei lumânări aprinse. Concentrati-vă atentia asupra flacarii.
 
Vizualizarea/imagistica: O tehnică de relaxare legată de meditatie, vizualizarea sau imagistica orientată, vă ajută să vă concentrati mintea pe imagini pozitive, cu scopul de a invinge emotiile negative şi de a controla stresul. Stati aşezat într-o pozitie relaxată şi focalizati-vă atentia asupra propriei respiratii, ca în exercitiul de bază pentru meditatie. Apoi evocati in minte o scenă tihnită şi placută, vizualizandu-vă ca parte a ei. Supravegheati-vă ritmul respiratiei, şi cu ajutorul imaginatiei completati scena cu cât mai multe detalii.
 
Precaulii speciale
Uneori se intâmplă ca meditatia să aibă efecte negative. De exemplu, reculegerea pe care o implică poate răscoli amintiri vechi, reprimate. Dacă aveti deja un terapeut, cereti-i sfatul inainte de a incepe meditatia. Dacă in timpul meditatiei aveti vreo trăire traumatizantă, consultati imediat un psihoterapeut.

  

Notare
Comentarii
In momentul de fata nu sunt comentarii. Fiti primul care trimite unul!
Apasati aici pentru a trimite un comentariu
Citeste si...
Cum te poate ajuta yoga daca ai probleme cu somnul Daca te prinde ora 3 noaptea, iar tu inca mai numeri oite, cele 8 ore de somn neintrerupte fiind doar o poveste frumoasa pentru tine, atunci yoga te-ar putea ajuta. Pe termen scurt odihna insuficienta, dupa cum avertizeaza cercetatorii de la Harvard, afecteaza gandirea, starea de spirit si abilitatea...
Cat de mult trebuie sa practici yoga pentru a vedea rezultate La o simpla privire pe Instagram sau Facebook s-ar parea ca toata lumea se pricepe la a sta in maini, in cap si in tot felul de pozitii acrobatice, desigur in fata unui munte sau a unei plaje rapitor de frumoase.
Stresul si Alimentatia Societatea moderna ne ofera foarte multe avantaje, lucruri de care nu ne putem lipsi, insa tot ea ne ofera foarte multe surse de stres, care mai devreme sau mai tarziu isi vor arata efectele negative, transformandu-ne in "persoane stresate".
Reducerea Stresului generat de Schimbările Rapide şi Imprevizibile ale zilelor noastre Aceste recomandări pot fi folosite de către orice persoană care resimte un nivel de stres ridicat generat de efectele in cascadă a prăbuşirii sistemului financiar global, dezastrelor naturale, războaielor curente, sau a altor motive apărute din cauza acestor timpuri rapid schimbătoare.
Depresia - Cauze si Simptome Nu exista un raspuns clar la intrebarea despre cauzele depresiei. Depresia este de obicei declansata de o combinatie de factori biologici, psihologici si factori din mediu.
Invinge astenia si redobandeste-ti vitalitatea! Afla cum! Stare de oboseala accentuata? Lipsa de energie sau ameteli? Dureri de cap si capacitate de concentrare scazuta? Cati dintre noi nu resimtim toate aceste simptome la fiecare schimbare de sezon? Aceste stari de disconfort fizic si emotional constituie primul semnal de alarma in instalarea asteniei...