Cele mai citite
 


Cafeaua consumată în cantităţi mari scade riscul de depresie (studiu)
marţi, 4 octombrie 2011   ::   0 Comentarii :: :: Stiri, Ce mancam?, Depresia, Mancam sanatos
 

Într-un studiu menţionat de BBC, cercetătorii au observat că femeile care consumă cel puţin patru ceşti de cafea pe zi riscă mai puţin să fie depresive. Însă mecanismul prin care acţionează cafeaua rămâne deocamdată necunoscut, scrie maxisciences.com.

Cafeaua este cunoscută ca mijloc sigur de combatere a oboselii, dar cercetătorii de la universitatea Harvard (Statele Unite) au descoperit şi un alt efect, necunoscut până acum. Băutura, extrem de apreciată, ar acţiona şi asupra depresiei, îndeosebi la femei. Până să ajungă la această concluzie, oamenii de ştiinţă au observat peste 50.000 de femei timp de zece ani în privinţa consumului de cafea şi a riscului de depresie. În final, 2.600 de participante au dezvoltat depresii, majoritatea dintre ele consumând puţină cafea sau deloc. Potrivit calculelor, 'femeile care consumă patru ceşti de cafea sau mai mult prezintă un risc cu 20% mai mic să facă depresii', afirmă cercetătorii în studiul lor.

Motivele acestui efect nu sunt foarte clare; cafeina din cafea influenţează chimia cerebrală, sunt de părere autorii, ţinând seama şi de faptul că o cafea fără cafeină nu are acelaşi efect. Cafeina are 'efecte psiho-stimulatoare bine cunoscute, inclusiv asupra senzaţiei de bine şi de energie', spun cercetătorii, adăugând însă că este prea devreme să recomande femeilor mai multă cafea ca să se simtă bine. 'Prea multă cafea poate spori şi anxietatea', se mai spune în articol.

Aceste cercetări susţin constatarea că rata sinuciderilor este mai mică în rândul consumatorilor de cafea, scrie Le Monde. 'Cafeina este cunoscută pentru faptul că afectează eliberarea mai multor neurotransmiţători, printre care dopamina şi serotonina, implicate în reglementarea stării de bine şi în depresie', arată Alberto Ascherio, profesor ed epidemiologie şi nutriţie la Harvard School of Public Health din Boston. Sunt însă efecte pe timp scurt 'şi nu ştim cu adevărat de ce cafeaua poate reduce starea de depresie', precizează el. În orice caz, 'cum cafeina are efect antidepresiv, am putea găsi compuşi cu efect încă şi mai puternic împotriva depresiei', adaugă omul de ştiinţă citat de maxisciences.com.AGERPRES/ (Lelia Bretan)

Notare
Comentarii
In momentul de fata nu sunt comentarii. Fiti primul care trimite unul!
Apasati aici pentru a trimite un comentariu
Citeste si...
Cafeaua este benefică pentru moral (studiu) Cafeina îşi confirmă rolul protector împotriva depresiei, fie că este consumată în cafea, fie din alte surse. Pentru a evalua acest efect, o echipă de cercetători chinezi de la Universitatea din Qingdao a trecut în revistă cele mai "serioase" studii realizate pe această temă între 1980 şi 2015, cu date...
Trei sau patru ceşti de cafea pe zi pot avea efecte benefice (studiu IRCSS din Milano) Doze moderate de cafea, echivalentul a 3-4 ceşti, nu numai ca nu fac rău, dar ar avea efecte benefice asupra sănătăţii, potrivit experţilor de la Institutul de cercetări farmacologice Mario Negri /IRCCS/ din Milano, relatează sâmbătă cotidianul La Stampa.
Cafeaua, puternic antidepresiv pentru femei Femeile care beau multă cafea suferă mai rar de depresie, au descoperit oameni de ştiinţă americani. Înainte, o asemenea legitate a fost demonstrată şi în cazul bărbaţilor, informează WebMD.
Cafeaua încetineşte dezvoltarea cerebrală (studiu) Consumul de cafea nu face bine creierului în dezvoltare, cum ar fi în adolescenţă. Consumul de cafeină la copii şi adolescenţi a crescut cu 70% în ultimii 30 de ani, îndeosebi datorită băuturilor energizante, relatează 20minutes.ch.
Cafeaua reduce riscul de sinucidere (studiu) Cercetători de la Universitatea Harvard (Boston) au stabilit o asociaţie cel puţin surprinzătoare: două-trei ceşti de cafea pe zi ar reduce riscul de sinucidere, scrie passionsante.be.
O cafea băută la sfârşitul zilei întârzie cu 40 de minute ciclul somnului (studiu) Consumul unui espresso dublu sau echivalentul său în cofeină cu trei ore înainte de ora obişnuită a culcării întârzie cu 40 de minute ciclul natural al somnului, se arată într-un studiu publicat marţi şi menţionat de 7sur7.be.