Cele mai citite
 


Fiecare copil conteaza. Invata sa traiesti cu ADHD!
marţi, 31 ianuarie 2012   ::   0 Comentarii :: :: Stiri
 

 

Eveniment organizat de:
ASOCIATIA PENTRU FORMARE SI DEZVOLTARE PERSONALA cu participarea extraordinara a Dr. RUSSEL A. BARKLEY, Ph.D. Internationally Recognized ADHD Authority si Conf.univ.dr. Camelia Stanciu
Perioada: 08 - 09 IUNIE 2012

 

Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atentie este termenul actual pentru o tulburare de dezvoltare specifica, prezenta atat la copii cat si la adulti, caracterizata prin deficite in inhibarea comportamentala, sustinerea atentiei si rezistenta la distragerea atentiei, precum si reglarea nivelului de activitate la cerintele situatiei (hiperactivitate sau agitatie).

 

Aceasta tulburare a avut etichete numeroase si diferite pe parcursul secolului trecut, inclusiv ‘sindromul copilului hiperactiv’, ‘reactia hiperkinetica a copilariei’, ‘disfunctie cerebrala minima’ si ‘tulburari de deficit de atentie cu sau fara hiperactivitate’.

 

Persoanele cu ADHD sunt frecvent obervate a fi excesiv de nervoase si agitate, mereu pe picior de plecare.

 

Persoanele cu ADHD manifesta o capacitate redusa de sustinere a atentiei sau persistenta in realizarea unei sarcini, acesta problema apare frecvent in situatia in care individul considera ca activitatile sunt repetitive, plictisitoare si prelungite. De cele mai multe ori, aceste persoane nu reusesc sa demonstreze acelasi nivel de persistenta, motivatie, si dorinta de a face comparativ cu cei de aceiasi varsta.

 

In prezent putem înţelege că ADHD implica mai mult decat simptomele evidente ale lipsei de concentrare / distractibilitate si impulsivitate /hiperactivitate, asa cum sunt enumerate în Manualul Diagnostic şi Statistic al Bolilor Mentale, ediţia a 4-(DSM-IV) si este evident că dificultăţile psihologice care stau la baza acestor simptome implica deficite în toate functiile executive ( FE) majore.

 

Lasata netratata, afectiunea, are un impact generalizat asupra activitatilor din domeniile majore ale vietii de zi cu zi, incluzand comportamente legate de de functionarea educationala, profesionala, sociala si de sanatate.

 

Prin urmare este imperativ necesar ca profesionistii din sanatate mintala, profesii paramedicale, educatie si asistenta sociala, sa aiba cat mai multe cunostiinte actualizate despre aceasta tulburare si tratamentul ei.

 

ADHD este in prezent recunoscuta ca fiind o tulburare relativ obisnuita la copii si adulti, ea afectand 5-8% dintre copii si 3-5% din populatia adulta. Aceste procente sunt ingrijoratoare si reprezinta un numar mare de trimiteri la specialistii in sanatate mintala sau medicii de familie.

De asemenea, este esential ca parintii copiilor cu ADHD si adultii avand acest diagnostic sa  beneficieze de cele mai recente informatii cu privire la aceasta tulburare si la gestionarea ei.

 

Toate aceste lucruri pot avea loc cu ocazia evenimentului :

“Fiecare copil conteaza, invata sa traiesti cu ADHD”

 

PROGRAM - 08 iunie 2012

08.00 – 10.00:

Inscriere participanti si distribuirea mapelor

10.00 – 10.15 :

Cuvant de bun sosit si prezentare Dr. Russel Barkley Ph.D

10.15 - 11.15 :

ADHD: Diagnostic si subtipuri Dr. Russel Barkley Ph.D

11.15 – 11.30:

Coffe brake

11.30 - 13.00

ADHD, Functiile executive si Autoreglarea: Implicatii pentru management Dr. Russel Barkley Ph.D

13.00 – 14.30 :

Lunch

14.30 - 16.00 :

Elemente cheie pentru un management eficient al clasei, in cazul elevilor cu adhd Conf.univ.dr. Camelia Stanciu

 

PROGRAM - 09 iunie 2012

10.00 - 11.30

Optimizarea tratamentului ADHD – Impactul comorbiditatilor - partea 1 Dr. Russel Barkley Ph.D

11.30 - 12.00

Coffe brake

12.00 - 13.00

Optimizarea tratamentului ADHD – Impactul comorbiditatilor - partea 2 Dr. Russel Barkley Ph.D

13.00 - 14.30

Lunch

14.30 - 16.00

VA FI CONFIRMAT

VA FI CONFIRMAT

 

Structura eveniment

ADHD: Diagnostic si subtipuri (1 ora)

Russell A. Barkley, Ph.D. Clinical Professor of Psychiatry

Medical University of South Carolina, Charleston, USA

 

In acest program Dr. Barkley oferă informatii detaliate cu privire la natura specifica a simptomelor ADHD, precum si asupra criteriilor actuale de diagnostic. El trece apoi in revista diversele modificari necesare pentru actualizarea criteriilor DSM facandu-le mai utile cu populatii specifice (fete, adulti, etc). El se adresează, de asemenea, modificarilor care sunt susceptibile de a fi incorporate in DSM-V pentru a imbunatati in continuare aceste criterii de diagnostic.

Dr. Barkley abordeaza apoi problema subtipurilor de ADHD, de care se leaga emergenta concluziei ca, forma tipului neatent poate constitui o noua tulburare cunoscuta in cercetare ca tempo lent cognitiv  sau uneori numita de clinicieni ADD.

 

Schema de prezentare:

  • Perspectiva clinica curenta asupra ADHD
  • Natura problemelor de atentie si de inhibitie in ADHD
  • Intelegerea ADHD ca o tulburare a functiilor executive
  • Criteriile DSM-IV
  • Probleme legate de criteriile DSM-IV si cum sa le rezolvati
  • Schimbarile care vor fi probabil incluse in DSM-V
  • Probleme legate de subtipurile de ADHD prezentate in DSM-IV si abordari alternative
  • Natura ritmului lent cognitiv - o tulburare distincta de atentie in ADHD

 

Obiective:

1. Intelegerea naturii specifice a deficitelor de inhibitie si atenie în ADHD

2. Invatarea criteriilor din DSM-IV, precum si a numeroaselor modificari necesare pentru a imbunatati rigoarea acestor criterii de diagnostic

3. Aprecierea posibilelor schimbari pentru criteriile de diagnostic din DSM-5.

4. Intelegerea esecului abordarii subtipurilor in DSM-IV si utilitatea unor abordari alternative, în special ca identificarea unui nou subtip caracterizat prin lipsa de concentrare este cunoscuta sub numele de tempo lent cognitiv (SCT)

 

ADHD, Functiile executive si Autoreglarea: Implicatii pentru management (1.5 ore)

Russell A. Barkley, Ph.D.

Clinical Professor of Psychiatry

Medical University of South Carolina, Charleston, USA

 

ADHD, Autoreglarea si Functiile executive: Implicatii pentru management

Russell A. Barkley, Ph.D.

 

Dr. Barkley a dezvoltat una dintre teoriile principale legate de functiile de executie si rolul lor in natura ADHD. Aceasta teorie se bazeaza pe intelegerea naturii neuropsihologice a functiilor executive ca un meta-construct multi-nivel si a contributiei sale la autoreglare de-a lungul timpului pentru a sprijini individul in atingerea obiectivelor precum si in realizarea bunastarii sale generale. Acest model vede EF nu doar ca o suita de capacitati pur cognitive, ci ca un fenotip extins de functionare a creierului in sferele largi adaptative, de sine-statatoare, de functionare si cooperare sociala in domeniile majore ale vietii de zi cu zi, activitati in care oamenii trebuie să functioneze in mod eficient pentru a supravietui si prospera. Din aceasta teorie, el a dezvoltat numeroase implicatii clinice cu privire la diagnosticul si managementul ADHD. Principiile specifice de management vor fi dezvoltate plecand de la teorie, pentru ca apoi sa fie extinse asupra domeniilor activitatilor majore ale vietii.

 

ADHD, Functiile executive si Autoreglarea: Implicatii pentru management

Obiectivele acestei prezentari se vor concentra pe:

1. Intelegerea naturii ADHD din perspectiva acestei teorii si includ o discutie despre fiecare dintre cele cinci functii executive majore si deficitele lor la persoanele cu ADHD, incluzand memoria de lucru, autogestionarea timpului, autoreglarea emotionala, automotivare si alte aspecte ale functiilor executive si autocontrolului.

2. Arata modul in care acest nivel instrumental al EF se raporteaza la niveluri mai ridicate de EF in activitatile vietii de zi cu zi la nivel tactic si strategic, precum si impactul pe care ADHD il produce in toata aceasta ierarhie de autoreglare de-a lungul timpului.

3. Ne invata semnificatiile implicatiilor acestui model pentru o intelegere mai profunda a ADHD.

4. Dezvolta o mai buna intelegere a modului în care aceasta teorie conduce la interventii mai eficiente concepute pentru cei care prezinta aceasta tulburare.

 

Optimizarea tratamentului ADHD – Impactul comorbiditatilor (2.5 ore)

Russell A. Barkley, Ph.D.

Clinical Professor of Psychiatry

Medical University of South Carolina, Charleston, USA

 

Peste 80% dintre copiii si adulti cu ADHD au cel putin o alta tulburare psihiatrica si mai mult de 50% dintre ei au cel puţin doua astfel de tulburari comorbide. Cercetarile arata in prezent că două tulburari care co-exista cu ADHD au deseori un impact clinic semnificativ atat asupra intelegerii cat si asupra prezentarii în comun a acestora si a tratamentului lor.

Nu toate tipurile de ADHD sunt la fel în termeni de management. Subiectele care urmeaza să fie acoperite includ:

  • abordarile anterioare pentru subtipurile de ADHD; utilizarea comorbiditatii la
  • subtipurile clinice de ADHD; prevalenta comorbiditatii în ADHD; tulburari
  • specifice si implicatiile lor de tratament, cum ar fi tulburarea opozitionistsfidatoare,
  • tulburari de comportament, tulburari de anxietate, depresie,
  • tulburare bipolara, tulburari din spectrul autist, ticuri si TOC si dificultati de
  • invatare.

 

Optimizarea tratamentului ADHD – Impactul comorbiditatilor

Aceasta prezentare va aborda ca obiective de invatare:

1. O trecere în revista a celor mai frecvente tulburari comorbide care coexista cu ADHD şi motivele pentru care pot fi asociate cu ADHD.

2. O descriere a efectelor posibile pe care aceste tulburari comorbide le pot avea atat asupra intelegerii cazului clinic cat mai ales in selectarea optiunilor de tratament atat pentru ADHD cat si pentru tulburarea comorbida.

3. O atentie speciala va fi acordata discutarii impactului comorbiditatii tulburarii opozitionist-sfidatoare, tulburării de comportament, tulburării de anxietate, tulburarii de dispozitie, tulburarii obsesiv compulsive si a ticurilor, tulburarii de somn si tulburarilor de invatare.

4. Pentru fiecare, prezentatorul se va concentra pe modul in care acestea pot modifica planificarea tratamentului.

 

Elemente cheie pentru un management eficient al clasei, in cazul elevilor cu ADHD (1.5 ore)

Activitati de invatare interesante, angajante, semnificative pentru elevi;

Educatie diferentiata, in functie de sarcinile de invatare, nevoile specifice ale unor elevi sau contextul specific;

Implicarea activa a imaginatiei elevilor în ceea ce invata, eliminand plictiseala;

Planificarea riguroasa a lectiilor;

Organizarea pauzelor ca segmente de timp în care elevii se relaxeaza, dar sunt si curiosi în ce ctivitati vor fi implicati la reluarea activitatii.

 

Teme abordate:

- Planul de management eficient

- Acomodarea în clasă

- Fişa de evaluare a comportamentului în clasă

- Idei pentru managementul clasei

- Exemple de reguli

- Stimulente în sala de clasă

- Grilă de interviu cu cadrele didactice

 

LOCATIE

Adresa: UNIVERSITATEA TITU MAIORESCU

Calea Vacaresti, nr. 189, sector 4, Bucuresti

650 ron / 08-09 iunie 2012

Pe parcursul celor doua zile, toti participantii beneficiaza de coffe breaks si de masa de pr

Notare
Comentarii
In momentul de fata nu sunt comentarii. Fiti primul care trimite unul!
Apasati aici pentru a trimite un comentariu
Citeste si...
Primăria sectorului 6 implementează proiectul 'Sunt special, dar vreau să ştiu!' destinat copiilor cu tulburări de comportament Primăria Sectorului 6, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, implementează proiectul 'Sunt special, dar vreau să ştiu!' destinat copiilor cu tulburări de comportament şi\sau învăţare, informează un comunicat de presă al autorităţii locale.
Dieta in ADHD ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) se traduce in romana prin Deficit de Atentie / Tulburare Hiperkinetica si se refera la un comportament bazat pe o combinatie dintre neatentie, hiperactivitate si impulsivitate ce afecteaza buna functionare a individului la scoala sau acasa. Simtomele...
Copiii hiperactivi suferă de o "tulburare cerebrală", nu sunt ''prost crescuţi'' (studiu) Copiii hiperactivi şi cu deficit de atenţie suferă de "o tulburare cerebrală" produsă de lentoarea creşterii neuronale, potrivit unui studiu internaţional publicat recent, ai cărui autori cer să se pună capăt etichetării tradiţionale de "proastă creştere" pentru a explica comportamentul acestor copii...
DEPRESIA - Generalitati, Simptome, Diagnostic, Tratament Aproximativ două treimi din persoanele cu depresie nu-şi dau seama că au o boală ce poate fi tratată şi, prin urmare, nu caută un tratament. În plus, ignoranţa persistentă şi percepţia greşită a publicului asupra bolii, inclusiv a multora dintre furnizorii de servicii medicale, ca fiind o slăbiciune...
ADHD si riscul crescut de autovatamare in randul fetelor ajunse la maturitate ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) este o afectiune neurologica ce se manifesta prin deficit de atentie si tulburari comportamentale in randul copiilor prescolari, dar care se amelioreaza odata cu inaintarea in varsta, in conditiile unui tratament corespunzator. Netratata la timp...
Cluj: Proiect destinat copiilor cu ADHD, în premieră naţională la Cluj -Napoca Asociaţia "Paşi Înainte" va derula, în premieră naţională, la Cluj-Napoca, un proiect destinat copiilor cu Deficit de Atenţie şi Hiperactivitate Dezordonată (ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder).