Cercetători japonezi au descoperit o proteină care arde grăsimile
marţi, 21 februarie 2012   ::   0 Comentarii :: :: Stiri, Probleme cu greutatea

O echipă de cercetători de la Universitatea din Kyoto, Japonia, a anunţat descoperirea unei proteine care ajută la arderea grăsimilor din organism, permiţând astfel consumul unor mese bogate în grăsimi, transmite agenţia Xinhua.

În cadrul unui experiment, cercetătorii niponi au comparat metabolismul grăsimilor la şoareci ce aveau gena GPR120 cu şoareci fără această proteină, după ce ambele grupuri de cobai au primit hrană bogată în grăsimi.

Rezultatele studiului au demonstrat că şoarecii în al căror organism nu exista această proteină au luat în greutate în medie cu 15% mai mult decât ceilalţi şi au avut un nivel al grăsimii în organism în medie de două ori mai mare.

De asemenea, cercetătorii niponi au analizat genomul a 20.000 de europeni şi au observat că persoanele care aveau o mutaţie a genei GPR120 întâmpinau un risc de obezitate de 1,6 ori mai mare decât celelalte persoane la care această proteină nu a suferit mutaţii.AGERPRES/(Codruţ Bălu)

Cercetătorii americani au descoperit o mutaţie genetică ce ar putea cauza obezitatea Cercetătorii Spitalului pentru copii din oraşul american Boston au identificat o cauză genetică a obezităţii severe care, deşi puţin frecventă, ridică noi întrebări asupra creşterii în greutate şi consumului de energie în cazul populaţiei obeze în general, scrie vineri publicaţia digitală spaniolă ABC...
O echipă de cercetători niponi crede că diabetul poate fi tratat cu un medicament împotriva ulcerului gastric O echipă de cercetători japonezi a asociat o genă cu dezvoltarea diabetului ca urmare a ingerării de grăsimi, astfel încât ei sunt de părere că boala poate fi tratată cu un medicament împotriva ulcerului gastric, informează joi ziarul Mainichi, preluat de EFE.
Obezitate: S-a descoperit o genă care ar face să crească pofta de mâncare Cercetători americani au identificat o genă care, suferind o mutaţie, împiedică organismul să semnaleze umplerea stomacului; prin urmare, persoana cu astfel de genă mănâncă prea mult, scrie maxisciences.com.
O mutaţie genetică s-ar afla în spatele preferinţei anumitor obezi pentru alimente grase (studiu) O mutaţie genetică rară pare să fie la originea preferinţei anumitor obezi pentru alimente bogate în grăsimi, potrivit unui studiu publicat marţi, unul dintre primele care pun în evidenţă rolul factorilor biologici în preferinţele noastre alimentare, informează AFP.
Canada: Descoperirea unei mutaţii genetice ce accelerează evoluţia maladiei Parkinson O echipă de cercetători canadieni a anunţat descoperirea unei mutaţii genetice care, fără să fie ea însăşi la originile apariţiei maladiei Parkinson, are efectul de a-i accelera evoluţia prin acumularea unei proteine la nivelul creierului, transmite AFP.
Cercetători japonezi au creat un ficat plecând de la celule stem pluripotente Cercetători japonezi au creat un ficat plecând de la celule stem pluripotente umane (iPS), a anunţat vineri un cotidian nipon, experienţă care ar putea duce la realizarea de organe artificiale pentru cei care aşteaptă transplanturi.