Cele mai citite
 


Românii sunt fideli mărcilor care au reuşit să le câştige încrederea (studiu)
miercuri, 9 mai 2012   ::   0 Comentarii :: :: Stiri
 
Românii, mai mult decât ceilalţi europeni, sunt fideli mărcilor care au reuşit să le câştige încrederea, în top situându-se categoriile lactate, produse de îngrijire a pielii, agenţii de turism, clinici private şi vitamine, relevă studiul de piaţă Trusted Brands 2012, realizat de revista Reader's Digest.
Potrivit documentului, remis marţi AGERPRES, în cazul României, la majoritatea categoriilor liderii rămân aceiaşi, indiferent de schimbările care se produc pe piaţă. Mai mult, ocupanţii locului întâi îşi consolidează poziţia de la un an la altul, înregistrând creşteri constante ale procentului de încredere din partea consumatorilor.
În top se situează categoriile 'Lactate' (Danone, cu o creştere de 10% faţă de 2011), 'Produsele de îngrijire a pielii' (Nivea, 9% faţă de 2011), 'Agenţii de turism', 'Clinici private şi vitamine' (Paralela 45, Medlife şi Eurovita, toate cu o creştere de 8% faţă de 2011).
Există şi branduri care au reuşit să rămână pe prima poziţie în topul încrederii mai mulţi ani la rând (Philips la categoria Electrocasnice, Nestle la Cereale pentru mic-dejun, Visa la Card de credit).
Singura schimbare de lider a apărut la categoria 'Companii de asigurări', în condiţiile în care Astra Asigurări a reuşit, în 2012, să detroneze Asirom la nivel de percepţie şi încredere.
După ce, încă din 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2012 aduce confirmarea faptului ca încrederea românilor în mărcile autohtone creşte constant. La categoria 'Automobile', de exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 21% (în 2012), iar la ape minerale, Borsec a crescut cu 13 procente. Alte branduri româneşti care au înregistrat creşteri relevante în preferinţele consumatorilor în 2012 sunt Untdelemn de la Bunica, Vel Pitar şi Petrom.
Marile surprize ale Trusted Brands 2012 au apărut, însă, la secţiunea 'instituţii'. Studiul a relevat că încrederea românilor în majoritatea instituţiilor a crescut considerabil faţă de 2011, iar în unele dintre acestea se menţine pe primul loc în Europa (Căsătoria, Biserica). Dacă, anul trecut, România s-a aflat pe ultimul loc în Europa la secţiunile 'încredere în bănci şi Guvern', iar încrederea în justiţie se situa cu 20 de procente sub media europeană, în 2012 rezultatele înregistrează un trend ascendent.
Încrederea în Guvern a crescut cu 7%, cea în justiţie cu 5%, iar instituţiile bancare au depăşit şi cele mai optimiste previziuni. După ce, în 2011, încrederea în bănci se prăbuşise la 29%, în ultimul an a crescut la 46%, depăşind cota de încredere din 2010, dar şi media europeană. Astfel, în 2012, românii au ajuns să aibă o încredere mai mare în bănci decât elveţienii (46%, faţă de 36% în Elveţia).
De asemenea, românii au cea mai mare încredere de pe continent în Uniunea Europeană şi, mai mult, în viitorul acesteia: 64% dintre respondenţi au încredere ca UE va rămâne stabilă în viitor, faţă de 38% media europeană.
La categoria 'Profesii', campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (93%), piloţii (90%) şi farmaciştii (79%). Şi ultimele trei locuri ale clasamentului au rămas neschimbate. Respondenţii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 3% au încredere în ei), dealerilor de maşini (doar 14%) şi fotbaliştilor (16%).
"Românii au dovedit că, odată ce un brand reuşeşte să le câştige încrederea, acesta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Un alt aspect pe care ni l-au arătat consumatorii români este că, mai mult decât în celelalte ţări europene, un rol important în alegerea lor îl joacă şi publicitatea. Cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre români au încredere în mesajele publicitare, faţă de 13%, media europeană. Spre comparaţie, în Rusia numai 2% dintre respondenţi spun că au încredere în publicitate, în timp ce în Germania sunt doar 8%", a declarat Florin Petrescu, Country Manager Reader's Digest România.
Studiul Trusted Brands 2012 a fost realizat prin corespondenţă, în perioada septembrie - noiembrie 2011, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader's Digest din 15 ţări europene: Austria, Belgia, Republica Cehă, Croaţia, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovenia şi Suedia.
Studiul a ajuns în acest an la a douăsprezecea ediţie în Europa şi a şaptea în România. AGERPRES/(AS - Oana Tilică)
Notare
Comentarii
In momentul de fata nu sunt comentarii. Fiti primul care trimite unul!
Apasati aici pentru a trimite un comentariu
Citeste si...
Trusted Brands 2013 - Mărcile în care au încredere românii Categoriile de Vitamine Eurovita şi furnizorii servicii internet RCS&RDS, se află în topul preferinţelor consumatorilor din România, cu o creştere de 9% faţă de 2012, în clasamentul "Trusted Brands 2013 - Marcile în care au încredere românii", potrivit unui studiu realizat de revista Reader's Digest...
Sănătate pentru ţările sărace:Proiect al organizaţiilor neguvernamentale din opt ţări europene, printre care şi România Organizaţii ale societăţii civile din opt ţări membre ale UE - România, Italia, Polonia, Marea Britanie, Belgia, Spania, Germania şi Olanda - au demarat un proiect finanţat de Uniunea Europeană ce are drept scop să contribuie la asigurarea unei prezenţe durabile şi unui personal medical adecvat la nivel...
Franţa:'Vânătorii de medici' recrutează cadre medicale în străinătate, mai ales în România Afacerile companiilor private din Franţa care recrutează medici străini înfloresc, fiind vizaţi în general specialiştii din Est şi, mai ales, cei din România, comentează publicaţia Lunion presse, în ediţia sa de sâmbătă.
Tetra Pak a relansat campania „Da, lapte!”, care ne reamintește beneficiile consumului de lapte Bucureşti, 9 iulie 2012 – Tetra Pak, lider în industria procesării şi ambalării alimentelor, a relansat campania „Da, lapte!” prin care sunt comunicate principalele beneficii ale consumului de lapte asupra sănătății fiecăruia dintre noi.
România are cea mai mare rată a şomajului în rândul persoanelor cu deficienţe de vedere din Europa(studiu) Rata şomajului în rândul persoanelor cu deficienţe de vedere din Europa este cea mai mare în România (90%) şi cea mai scăzută în Suedia (sub 60%), indică un proiect de cercetare în curs de desfăşurare, preluat de site-ul Euractiv.
Peste 93% dintre români sunt asiguraţi în sistemul public şi 4% au asigurare ori abonamente la clinici private(studiu) Majoritatea românilor (93%) sunt asiguraţi doar în sistemul public de sănătate şi numai 4% au un abonament la o clinica privată, plătit integral sau parţial de compania pentru care lucrează, ori deţin o asigurare privată de sănătate, relevă un studiu privind serviciile medicale publice şi private din...