Cercetători români, implicaţi într-un proiect pentru diagnosticarea maladiei Alzheimer din fazele incipiente
marţi, 15 mai 2012   ::   0 Comentarii :: :: Stiri, Alzheimer, Neurologie

Cercetători irlandezi coordonează un proiect internaţional de cercetare, în valoare de 5,4 milioane de euro, pentru diagnosticarea maladiei Alzhemier din fazele incipiente prin nanoscopie, proiect la care participă centre de cercetare din 5 ţări, printre care şi România, conform publicaţiei Irish Times.

Acest proiect propune nanoscopia drept modalitate de a studia ţesutul cerebral fără intervenţie chirugicală, într-o modalitate noninvazivă.

Dr. Syed Tofail, de la Materials and Surface Sience Institute din cadrul Universităţii din Limerick, coordonează acest proiect la care participă 11 centre de cercetare din Belgia, Germania, România, Italia şi Franţa.

Procesul de diagnoză al maladiei Alzheimer este foarte dificil. Evaluarea depunerilor de plăci de pe ţesutul cerebral al pacienţilor se poate face cu uşurinţă doar în cazul autopsiilor. În prezent nu există tehnici imagistice care să contribuie la detectarea acestei maladii din fazele sale incipiente când tratamentul poate fi foarte eficient.

În cadrul noului proiect se încearcă patentarea unui nou sistem de imagistică bazat pe radiaţii infraroşii, ce le va permite medicilor să examineze ţesutul cerebral fără a-l afecta în vreun fel. Acest nou sistem urmează să ofere imagini de detaliu ale ţesutului cerebral, fiind capabil să identifice formaţiuni de dimensiunea unei singure particule virale.AGERPRES/(Codruţ Bălu)

Cluj: O echipă de cercetători reclamă că a pierdut participarea la un proiect internaţional din cauza deciziilor autorităţilor centrale O echipă de cercetători clujeni de la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca reclamă faptul că a pierdut, din cauza autorităţilor române, participarea într-un proiect internaţional, într-un domeniu de cercetare inovativ la nivelul Europei.
Arad: UVVG - coordonatoarea unui proiect de cercetare în terapia personalizată a cancerului Arad, 23 aug /Agerpres/- Universitatea de Vest ''Vasile Goldiş'' (UVVG) din Arad a câştigat un important proiect de dezvoltare a infrastructurii de cercetare în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România-Ungaria, valoarea acestui proiect fiind de aproape două milioane euro.
Cercetători germani şi canadieni au realizat prima hartă a creierului la rezoluţie microscopică O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit, joi, primul model tridimensional al creierului uman realizat la rezoluţie microscopică, de 50 de ori mai detaliat decât imaginile obţinute până acum, relatează AFP.
Alba: Studiu pe microorganisme din gheaţa subterană, o premieră mondială O echipă de cercetători români efectuează primul studiu din lume pe microorganisme din gheaţa subterană, în cadrul unui proiect derulat la Peştera Gheţarul de la Scărişoara, care are peste zece mii de ani vechime, potrivit unui comunicat remis luni AGERPRES de către preşedintele Asociaţiei Speologice...
Cercetare românească, recunoscută pe plan internaţional Meritele echipei de cercetători români conduse de academicianul Laurenţiu M. Popescu, preşedintele Academiei de Ştiinţe Medicale, sunt recunoscute tot mai des, în ultima perioadă, pe plan internaţional.
Sălaj: Apicultorii români, implicaţi într-un amplu proiect european de prevenire a distrugerii familiilor de albine Cercetători de la Institutul de Cercetare - Dezvoltare pentru Apicultură şi trei apicultori din Cluj, Mureş şi Harghita sunt implicaţi în cel mai mare proiect european de prevenire a pierderilor de familii de albine datorate varozei şi distrugerii fondului genetic local.