Metodă revoluţionară ce va duce la salvarea persoanelor care au suferit un atac de cord
vineri, 25 mai 2012   ::   0 Comentarii :: :: Stiri, Afectiunile inimii

Oamenii de ştiinţă israelieni au făcut un prim pas într-o nouă metodă revoluţionară de tratament regenerativ, reuşind să transforme celulele pielii persoanelor, care au suferit un atac de cord, în celule complet noi pentru muşchiul lor cardiac, informează The Guardian.

Nouă metodă are la bază reprogramarea genelor speciale pluripotente, care aduc celula în 'stadiu imatur'. Celulele stem rezultate devin materie primă pentru celulele tinere ale muşchiului cardiac.

Astfel, echipa de cercetători condusă de cardiologul Lior Gepstein, de la Institutul de Tehnologie 'Technion - Israel' din Haifa, a reprogramat celulele pielii a doi bărbaţi, unul de 51 de ani şi celălalt de 61.

Cercetătorii israelieni au considerat că deocamdată nu este nevoie de implantarea noilor celule la muşchiul cardiac al celor doi pacienţi, însă nu este încă clar dacă viaţa lor nu este pusă în acest mod în pericol.

Celulele experimentale au dat rezultate însă pe şobolani. 'Surpinzător, celulele au fost capabile să se integreze în ţesutul rozătoarelor şi să se reducă în acelaşi timp', a subliniat cardiologul Lior Gepstein, rezultatele descoperiri căruia au apărut în European Heart Journal.

Testarea şi verificarea noii metode, spun oamenii de ştiinţă, va mai dura încă zece ani. Cel mai important este, în opinia lor, de a verifica dacă celulele reprogramate nu degenerează într-o tumoră. În plus, ei îşi propun să accelereze procesul de creştere a celulelor, care se întinde în prezent pe o durată de două săptămâni (prea mult timp pentru victimele unui atac de cord).AGERPRES/(Lilia Traci)

Celulele stem au obtinut cea mai importanta victorie de pana acum – Premiul NOBEL 2012 ARBACS saluta acordarea Premiului NOBEL pentru Medicina in 2012 pionierilor studiului celulelor stem. Medicina regenerativa ce se bazeaza pe aplicatii utilizand celulele stem este cea mai noua ramura a medicinei care revolutioneaza si impinge speranta de viata si calitatea acesteia catre standarde demne...
Abuzul de alcool creşte cu 40% riscul de atac de cord (studiu) Consumul excesiv de alcool poate creşte riscul de atac de cord şi de apariţie a altor probleme cardiace, conform unui studiu realizat recent de o echipă de cercetători americani. Acest lucru a fost observat şi în cazul persoanelor care nu prezintă un risc crescut pentru astfel de probleme de sănătate...
Lipsa donatorilor de organe i-a determinat pe cercetatori sa construiasca ficati miniaturali din celule stem Cercetatorii japonezi au reusit sa creeze ficati miniaturali si functionali (lobi) din celule stem, in laborator;
Zgomotul din trafic poate creşte riscul producerii de atac de cord /studiu/ Zgomotul din trafic poate creşte riscul de atac de cord, potrivit unui studiu efectuat de cercetători danezi şi citat în ediţia de miercuri a cotidianului britanic Daily Mail.
Spray nazal, care va preveni atacurile de cord, peste cinci ani în farmacii O echipă de cercetători de la Lund University din Suedia a realizat un progres major în prevenirea atacurilor de cord prin descoperirea unui vaccin care poate preveni aceste atacuri, graţie reducerii drastice de grăsimi în artere, potrivit portalului Digital Journal.
Cercetători americani au creat în laborator celule stem modificate genetic pentru a ucide cancerul Cercetători de la Harvard Medical School au creat în laborator celule stem modificate genetic pentru a ucide tumorile canceroase cerebrale.