Cele mai citite
 


Grasimile sanatoase
luni, 25 iunie 2012   ::   0 Comentarii :: :: Nutritie, Articole medicale, Colesterolul, Gastroenterologie, Ce mancam?, Diete, Mancam sanatos, Boli de nutritie
 

 Mancarurile traditionale romanesti sunt delicioase, hranitoare, consistente si au la baza, in buna masura, grasimi. Cu ajutorul numeroaselor campanii de informare la care suntem expusi, acum stim cu totii efectele negative ale grasimilor: cresc colesterolul, obosesc ficatul si pancreasul si afecteaza vasele sanguine.

 

Totusi, organismul nostru are nevoie de o alimentatie care sa contina in procent de 20% grasimi, intrucat acestea sunt responsabile pentru:
*buna functionare a creierului (abilitati de invatare, memorare, echilibrarea starilor de spirit).
*dezvoltarea creierului fatului in timpul vietii intrauterine;
*construirea membranelor celulare si sporirea flexibilitatii celulelor;
*energizarea inimii – 60% sin energia inimii provine din arderea grasimilor;
*functionarea ochilor;
*incetinirea digestiei – si prin asta furnizarea de timp suficient organismului pentru a-si absorbi nutrientii de care are nevoie.
* buna absorbtie a vitaminelor solubile in grasimi (A, D, E, K)
Pentru a combate efectele nocive ale grasimilor si pentru a beneficia din plin de cele pozitive, trebuie sa invatam sa diferentiem intre gasimile bune si cele rele.
Grasimi sanatoase
Grasimile Sanatoase
In general, ne fac rau grasimile de origine animala. Acestea sunt grasimi saturate si sunt responsabile pentru cresterea in exces a colesterolului care, nefiind utilizat, se depune pe peretii arterelor, ceea ce duce la un risc sporit de infarct miocardic si tromboza arteriala. Eliminarea completa a grasimilor din dieta este o eroare, intrucat colesterolul este o substanta elementara vietii, pentru ca din el, organismul sintetizeaza sarurile biliare, hormonii sexuali etc.
O persoana adulta are zilnic nevoie e maxim 300 mg de colesterol. Aceasta cantitate trebuie obtinuta din acizii grasi polinesaturati si mononesaturati, care se gasesc in grasimea de peste si alimente de origine vegetala precum: uleiul de floarea soarelui, germeni de grau, nuci, soia, fructe uscate, peste si uleiul de masline – cea mai importanta surse de grasimi mononesaturate etc.
Cum poti reduce colesterolul ingerat:
*consuma cat mai putin carne (in special carnea de porc);
*alege produsele lactate degresate;
*axeaza-ti alimentatia pe fructe, legume, zarzavaturi, intrucat acestea sunt bogate in fibre;
*ajuta-ti organismul sa arda grasimile, facand sport.


 

Notare
Comentarii
In momentul de fata nu sunt comentarii. Fiti primul care trimite unul!
Apasati aici pentru a trimite un comentariu
Citeste si...
OPINIA NUTRIŢIONISTULUI Dieta anticolesterol Lipidele sau grăsimile sunt o sursă majoră de energie pentru organismul uman, însă nu e singura şi, în plus, o cantitate prea mare de grăsimi în dietă este dăunătoare, a afirmat, pentru AGERPRES, nutriţionistul Lygia Alexandrescu.
Diete cu efect antiinflamator Notiunea de dieta cu efecte antiinflamatorii e bazata pe un concept simplu: poarta acest nume acele diete axate pe anumite alimente ce sunt recunoscute pentru abilitatile lor de a diminua inflamatiile. Multe din aceste diete cu efecte antiinflamatorii sunt concentrate in jurul unor alimente precum: cereale...
MB: O alimentaţie bogată în grăsimi nu sporeşte greutatea corporală (raport organizaţii non-profit) Încurajarea unei diete sărace în grăsimi înrăutăţeşte problema greutăţii corporale în Marea Britanie şi are un impact dezastruos asupra sănătăţii, potrivit unor organizaţii care luptă împotriva obezităţii, scrie agenţia Reuters.
Grăsimile, alimentarea şi sănătatea Institutul naţional de diabet, nutriţie şi boli metabolice "Prof. N.C. Paulescu", împreună cu Fundaţia pentru Alimentaţie Sănătoasă şi cu sprijinul Unilever South Central Europe au organizat workshop-ul cu tema "Grăsimile alimentare şi sănătatea în actualitate"
DIETA PENTRU SANATATEA RINICHILOR Dieta este un component important al starii de sanatate. Educatia nutritionala cat si bunele obiceiuri alimentare sunt esentiale in mentinerea starii de sanatate. O dieta corecta si sanatoasa contribuie substantial la prevenirea bolilor si a mortii premature.
Dieta DASH impotriva hipertensiunii In ultimele secole, s-a constat o accentuare a preocuparii pentru nutritia sanatoasa, prin urmare, numeroase diete au fost propuse, in speranta imbunatatirii modului de alimentare a oamenilor si a ameliorarii sanatatii acolo unde e necesar.