Au fost identificate trei gene responsabile de cancerul nasofaringeal
marţi, 1 iunie 2010   ::   0 Comentarii :: :: Stiri, ORL

Cercetători din Singapore, China şi SUA au anunţat identificarea a trei gene responsabile de declanşarea cancerului nasofaringeal, formă de cancer cu o frecvenţă neobişnuit de mare în sudul Chinei, informează Xinhua.

Studiul a fost coordonat de Institutul pentru Genom din Singapore în colaborare cu Sun Yat-Sen University Cancer Center, cel mai mare centru oncologic specializat din sudul Chinei.

Cancerul nasofaringeal este foarte răspândit în sudul Chinei, în provincia Guangdong, unde are o rată de apariţie de 25 de ori mai ridicată decât în orice alte regiuni ale globului. Din aceste motive, această boală mai poartă şi denumirea de 'cancerul cantonez'.

Studiul a fost realizat prin analizarea bagajului genetic a 5.000 de pacienţi originali din sudul Chinei.

Descoperirea a două gene ale căror mutaţii sunt legate de cancerul ovarian Cercetători americani au anunţat identificarea a două gene ale căror mutaţii sunt legate de manifestarea unei forme foarte agresive de cancer ovarian, formă ce este foarte rezistentă la tratamentele convenţionale, informează AFP.
Dolj: Premieră internaţională - centru de cercetare a compuşilor naturali organici ai borului înfiinţat la Podari În comuna doljeană Podari situată la câţiva km de Craiova se deschide peste o săptămână, în premieră la nivel internaţional, un centru de cercetare a compuşilor naturali organici ai borului.
Cancerul de duct biliar are caracteristici diferite în diferite regiuni O echipă de cercetători din Singapore, Thailanda şi România a obţinut un important progres în înţelegerea bazei moleculare a colangiocarcinomului /CCA/, cancerul ductului biliar, o formă rară de cancer, dar cu înalt potenţial letal. Cercetătorii au folosit în acest scop tehnologii avansate de secvenţiere...
Cancerul de prostată va putea fi diagnosticat cu ajutorul unei analize de sânge Londra, 9 oct /Agerpres/- O analiză de sânge va putea ajuta la diagnosticarea cancerul de prostată, ceea ce va permite medicilor să identifice amprenta genetică pe care tumora o lasă pe celulele afectate, a anunţat marţi revista medicală 'The Lancet Oncology', citată de agenţia EFE.
Identificarea unei gene-cheie în apariţia metastazelor cancerului mamar O echipă de cercetători americani a identificat o genă care îndeplineşte un rol cheie în răspândirea cancerului mamar şi face ca tumorile să fie mai rezistente la chemoterapie, conform unui studiu publicat luni, informează AFP.
Cancerul, depistabil în sânge datorită ADN-ului tumoral Cercetători de la Centrul naţional de cercetare ştiinţifică /CNRS/, de la Institutul naţional pentru sănătate şi cercetare medicală /INSERM/ şi de la universităţile Strasbourg şi Paris-Descartes, în colaborare cu o echipă de oameni de ştiinţă germani şi o societate americană, au pus la punct o tehnică...